Introduktion

 

En glemt tid er på vej tilbage. En glemt tid der kun kan påmindes i brudstykker, som gamle tekster og skriftruller fortæller om. En tid af mirakler, vidundere, og mystiske væsner. 

De lærde siger at en unik astrologisk begivenhed var det kendetegn der havde globale magiske konsekvenser for alt det ekstraordinære. Nemlig, at magiens ild blev slukket. Dette skete for over 1000 år siden, og hvordan verden så ud dengang er stadigvæk et mysterie i dag. Men ruiner der befinder sig overalt, er et svagt bevis for hvor fantastisk verden engang var, dog også om den forfærdelige tragedie der fulgte derefter.

Andre ville sige, at de lærdes ord er noget værre humbug, den rigtige historie er at en halvgud ved navn Stragomm, havde med hans blodige ideologier, fordømt alle liv til at være menneskelige. Denne handling krævede mere end hvad magien kunne holde til, og derfor blev smadret til tusinde af stykker. Kun skår af krystaller lå tilbage, spredt ud over verdenen. 

Uanset hvem af disse to der har ret, så er nutidens realitet den, at magi har skjult sig i den lange nats mørke.  Men en håbefuld daggry går os heldigvis i snart møde. 

Vores eventyrere befinder sig i en ensom landsby ved navn Favremark. 

Et mærkeligt uforklarligt pest-lignende fænomen har spredt sig til de nærliggende marker og landsbyer. Dette truer deres høst og deres fremtidige levevilkår. 

Umiddelbart, er årsagen til dette fænomen opstået fra en nyopgravet ruin, nær Favremark. 

Om det er skæbnen eller tilfældigheder, at vores eventyrer endte op samme tid, samme sted, her i en lille kro i Favremark, er op til den enkelte. Men det er her de er, og det er her de starter deres færd.