Vilkår og betingelser
Generelle oplysninger
Rune Obling MarcuslundFjerritslevvej 64
5540 Ullerslev
CVR nr.: 42796565
E-mail: kontakt@doedensdoer.dk
Betaling
Dødens Dør modtager betaling med VISA og MASTERCARD via Paypal / Shipmondo Payments. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. Dødens Dør bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Priser
Der tages forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Levering
Vi leverer kun varer inden for Danmark. Din ordre afsendes normalt mellem 2-4 hverdage efter din bestilling, derefter tager levering 1-3 hverdage. Derved kan der gå op til 7 hverdage inden din pakke ankommer.
Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag.
Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.
Vi leverer til privatadresser i Danmark – dog ikke Færøerne og Grønland.
Alle varer leveres med DAO og kan sendes til en DAO pakkeshop eller til en adresse angivet af køber. Leveringstype vælges ved kassen.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Her anses en måned som rimeligt tid, med mindre andet er aftalt.
Ved reklamationer vil Dødens Dør dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. Reklamation skal meldes ved vores RETURPORTAL
Ved returnering sendes reklamationer til:
Rune Obling Marcuslund, Ferritslevvej 64, 5540 Ullerslev
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, meldes dette på vores RETURPORTAL. Din refusion overføres når Dødens Dør har modtaget den returnerede vare. Returnerede varer skal sendes til:
Rune Obling Marcuslund, Ferritslevvej 64, 5540 Ullerslev
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop – I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet. Perioden regnes fra:
- Den dag, hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og I skal returnere forsendelsen senest 14 dage efter fortrydelsen. Fortrydelse og returnering meddeles via vores RETURPORTAL. I returportalen skal du angive, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Det er afsenders ansvar, at en pakke er emballeret på en måde, der sikrer, at indholdet er tilstrækkeligt beskyttet ved sædvanlig pakkehåndtering, herunder maskinsortering, og som endvidere forhindrer, at pakken volder skade på andre forsendelser, dao eller tredjemand. Emballagen skal være transportegnet.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Persondatapolitik
Når du køber en vare og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til.
Vi anvender tredjeparter til behandling af nogle af vores oplysninger blandt andet i vores fragthåndtering, som ikke er udviklet af Dødens Dør. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere som garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Dødens Dør. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes HER. Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: kontakt@doedensdoer.dk